Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Tikroji žmogaus būtis kaip laisvė ir atsakomybė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tikroji žmogaus būtis kaip laisvė ir atsakomybė

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Žmogaus būtis. Gyvenimo prasmės ir tikslo samprata. Vertybės – gyvenimo prasmės. Laisvė. Laisvės samprata pagal Epiktetą. Laisvės samprata pagal Hermaną Hesę. Laisvės sampratą pagal Alberą Kamiu. Laisvė pagal Viktor E. Frankl. Laisvės problema. Atsakomybė. Atsakomybė už savo galių vystymą. Produktyvaus žmogaus samprata. Atsakomybė pagal Žaną Polį Sartrą. Emanuelis Levinas ir atsakomybė. Fiodoras Dostojevskis "Broliai Karamazovai". Stefanas Cveigas. Atsakomybė. Laisvė – tai pasirinkimas ir atsakomybė. Fizinė laisvė. Socialinė laisvė. Politinė laisvė. Vidinė laisvė. Pasirinkimo laisvė. Religijos laisvė ir pamatinė žmogaus atsakomybė. Religijos laisvė ir visuomenė. Valstybė ir religijos laisvė. Išvados.

Ištrauka

Lietuvos filosofinės minties istorijoje nė vieni žodžiai turbūt nebuvo taip dažnai vartojami ir taip glaudžiai susiję su kitomis temomis (tauta, valstybė, dievybė) kaip laisvė ir atsakomybė. Mūsų tautos valstybės istorija – tai kova taip pat kova dėl laisvės, kova taip pat dėl minties, įsitikinimų, spaudos laisvės, dėl atsakomybės už laisvę, dėl atsakomybės už tėvus, vaikus, už draugus, net atsakomybės tik vienintelį kartą matytą pro šalį gatve praėjusį žmogų.
Kasdieniniame gyvenime laisvę suprantame įvairiai: kaip valios laisvę, sąžinės laisvę, kūrybos laisvę, atsakomybės laisvę, minties laisvę. Paprastas žmogus laiko save laisvu tada, kai niekas netrukdo daryti, tai ko jis nori, ir niekas neverčia daryti to, ko nenori. Žmonių laisvės erdvę marksizmo požiūriu lemia visuomenės gamybinės jėgos. Taigi teoriškai laisvė čia prijungiama tik materialiems kolektyvo interesams, o praktiškai – tai jėgos diktatūros ir prievartos laisvė. Krikščioniškoji tradicija pasisako prieš laisvės nuvertinimą: žmogus savo laisvę laiduoja, kai pripažįsta kitų laisvę, kai politinė ir socialinė laisvė priklauso nuo dvasinės laisvės, kurios teisėja – sąžinė. Laisvės realumą įrodo kaltumo, atsakingumo, atgailos jausmai. O didžiausią žmogaus laisvę liudija bendravimo su Dievu išgyvenimas – transcendentinis sąžinės laisvės matas.
Dvasiniai poreikiai ir jų tenkinimas apibūdina gyvenimo prasmės paieškos mechanizmą; ne mažiau svarbus šių paieškų turinys. Šiuo požiūriu žmogaus gyvenimo būtis – tai atsakomybės sau ir už save, artimiesiems ir už artimuosius, pagaliau visuomenei ir už visuomenę (tikinčiajam – atsakomybė Aukščiausiajai esybei). Vadinasi, gyvenimo prasmę ir tikslą, nurodo aukščiausiosios vertybės, kurias žmogus pasirenka ir kurioms tarnauja, savo noru joms skiria savo gyvenimą.

Žmogaus esmę apibūdina atsakymai į klausimus Kas mes?, Iš kur mes? Tačiau greta jų egzistuoja ir žmoniją amžiais jaudinantis žmogaus gyvenimo prasmės (Būtis – buvimas, gyvenimo prasmė, gyvenimas ("Didysis lietuvių kalbos žodynas")) ir tikslo klausimas. Atsakymas į jį žmogaus ugdymui svarbus ne tik todėl, kad juo grindžiamas ugdymo tikslas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad asmenybei vystantis ugdymas kaip ugdytojų ir ugdytinių sąveika perauga į saviugdą, tai ugdytinis prisiima ugdytojo funkcijas, pats pasirenka ir formuluoja savo asmenybės tobulinimo tikslus ir juos atitinkantį turinį. Vadinasi, atsakymas į klausimą apie žmogaus būti bei tikslą – esminė savęs tobulinimo prielaida. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-09-17
DalykasFilosofijos kursinis darbas
KategorijaFilosofija
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai8 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis47.77 KB
Autoriussiga
Viso autoriaus darbų76 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasN. Milerius
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasTeisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tikroji zmogaus butis kaip laisve ir atsakomybe [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 21 puslapis 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • N. Milerius
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą